ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOUPNICE Horní Sloupnice 14 565 53 Sloupnice

17.2.2019
Datum ukončení:
22.3.2019

Jeseníky (Rapotín, Velké Losiny, Loučná nad Desnou, Kouty nad Desnou)

Lyžařského kurzu se v letošním roce zúčastnilo celkem 28 žáků druhého stupně naší školy. Dvanáct žáků bylo ze sedmé třídy, pro kterou je lyžařský kurz určen. Ostatní se pak přihlásili z jiných tříd. 16 žáků ze zúčastněných využilo možnosti zapůjčit si část nebo celou lyžařskou popř. snowboardovou výzbroj ze školy. Škola navíc nabízí žákům školy možnost půjčit si toto vybavení i na soukromý pobyt na horách třeba s rodiči v rámci rozvíjení lyžařských dovedností.

Ubytování: Jako každý rok jsme byli ubytováni v rekreačním zařízení Losinka v Rapotíně u Velkých Losin v pokojích po čtyřech až sedmi žácích. Stravování probíhalo ve vedlejší budově. Snídali jsme formou švédských stolů, takže každý mohl posnídat podle své chuti. Obědvali jsme pak dle místa lyžařského výcviku - 2x v rekreačním zařízení Oáza u sjezdovky v Loučné nad Desnou, 2x v ubytovacím zařízení Losinka, kde nám v pátek na naše přání udělali smažený sýr s hranolky a 1x v restauraci v Koutech nad Desnou. Navíc jsme dostávali s sebou dopolední a odpolední svačiny, takže jsme měli 5x denně zajištěné jídlo.

Doprava: Do ubytovacího zařízení nás dovezl autobus. Do lyžařského střediska v Loučné nad Desnou nás pak vozil každé ráno autobus, který nás odpoledne odvezl zase zpět. Ve čtvrtek, kdy jsme lyžovali v Koutech nad Desnou, jsme využili služeb skibusu, který v ceně skipasu sváží lyžaře do svého střediska.

Lyžování a snowboarding: Rozděleni jsme byli celkem do 3 družstev. Snowboardistům se věnoval instruktor Václav Sychra. Dvě družstva lyžařů pak prováděla praktický výcvik pod vedením Jiřího Lorence a Marcely Jiskrové. V pondělí a úterý dopoledne i odpoledne jsme se učili lyžařským dovednostem. Ve středu jsme lyžovali pouze dopoledne. Odpoledne jsme pak vyrazili do termálních lázní ve Velkých Losinách, abychom si od lyžování pořádně odpočali. Ve čtvrtek nás čekal dlouhý den v Koutech nad Desnou, kde jsme procvičili získané dovednosti na dlouhých a poměrně prudkých sjezdovkách. Nejlepší lyžaři a snowboardisté tam najezdili za jeden den více než 50 km. V pátek se všichni zúčastnili závodů, kde si žáci dle kategorií (snowboard, lyže chlapci a lyže dívky) projeli na čas slalomovou trať a po závěrečném obědě jsme nejlepším závodníkům rozdělili tři sady medailí a předali ceny a diplomy (viz http://www.zs-sloupnice.cz/fotogalerie/lyzarsky-vycvik-172-2222019). Každý večer jsme také praxi získanou během dne doplňovali teoretickými a video přednáškami ohledně lyžařské a snowboardové výzbroje, mazání lyží, oblasti Jeseníků a jejich zajímavostí, zdravovědy, nebezpečí hor a pravidel chování na sjezdovce.

Závěr: Ačkoliv sněhové podmínky v okolí školy nebyly ideální, v Jeseníkách a konkrétně na sjezdovkách jsme měli sněhu dost, a proto jsme se lyžování mohli věnovat každý den, i když někdy za cenu promočeného oblečení. Za veškerou práci patří dík všem instruktorům. Žáci získali nové sportovní dovednosti a užili si týden v kolektivu bez rodičů, přičemž pro některé to bylo úplně poprvé. Myslím, že i ceny za ubytování a dopravu jsou takové, aby se mohl zúčastnit každý, kdo má zájem.

Jiří Lorenc

Lázně…..…………………………………...255 Kč

Doprava Loučná……………………..……...150 Kč

CELKEM…………………..…….1535 Kč

_____________________________________________________________________________________________

Líbilo se mi úplně všechno. Bylo to úžasné, ale hlavně jsem strašně moc ráda, že jsem se hned druhý den naučila jezdit na snowboardu obloučky. Lyžařský výcvik mi dal šanci překonat strach z pádu a jen si užívat jízdu na sjezdovce. Také mi pomohl odpočinek v termálech. Líbilo se mi, že jsme se s holkama na pokoji nehádaly a dokázaly se na všem dohodnout. A byla sranda, pořád jsme se smály. Příjemně mě překvapily večerní přednášky, které byly vždy velice zajímavé a poučné např. první pomoc (líbilo se mi jak nám ukázali provedení první pomoci jak bychom někomu mohli poskytnout pomoc, když se mu něco stane), nebo třeba výroba a voskování snowboardu. V podstatě celý lyžařský výcvik byl krásný, bylo nádherné počasí a prima parta lidí. Takže lyžařský výcvik ve Velkých Losinách mohu jen doporučit a zase si ho někdy zopakovat.

Akorát se mi nelíbilo, že byl lyžařský výcvik tak krátký. Strašně rychle to uteklo, klidně bych tam byla třeba dva týdny.

Žákyně VI. třídy

Na lyžařském výcviku se nám líbilo, nikdy tam nebyla nuda a na sjezdovce bylo plno zábavy. Celkový program seděl, jak měl a vyhovoval. O volných chvílích byla zábava i s kamarády. Měli jsme spoustu volna, mohli jsme se navštěvovat na pokojích apod. Jídlo nebylo úžasné, ale ani špatné. Takže vše v pořádku.

Žák VII. třídy

Dne 17.2. naše škola jela na lyžák. V pondělí a v úterý jsme lyžovali na menší sjezdovce v Loučné nad Desnou. Ve středu jsme lyžovali v Loučné pouze dopoledne a na odpoledne jsme šli do bazénu. Ve čtvrtek jsme byli celý den v Koutech nad Desnou, kde byla větší sjezdovka. Tam jsme si to všichni užili. V pátek byl slalomový závod. Hodně jsme se nasmáli, hlavně s panem vlekařem. Máme spoustu zážitků. Škoda, že to bylo jen pět dní. Lyžák nám všem už moc chybí a doufáme, že budeme moci jet i za rok.